Trwa wczytywanie danych

Trwa przesyłanie danych.

FAQ

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/96/83/Asset_1629683.jpg

Zebraliśmy tutaj najistotniejsze informacje na temat firmy Kaufland, naszych produktów i naszej strony internetowej, a także porady dotyczące prawidłowego odżywiania. Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

 

Nie odpowiedzieliśmy na wszystkie pytania?

W innych sprawach prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta za pośrednictwem formularza internetowego, lub dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 300 062. Pracownicy infolinii są do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00 i w soboty od 8.00 do 17.00.

Ogólne pytania dotyczące strony internetowej

Gdzie znajdę informacje dotyczące sklepów w okolicy, godzin ich otwarcia, a także dojazdu do nich?

Prosimy skorzystać z naszej wyszukiwarki sklepów. Oprócz adresów marketów podajemy tam także godziny ich otwarcia oraz usługi w nich świadczone.

Przejdź do wyszukiwarki sklepów.

Dlaczego w wyszukiwarce nie działa automatyczne ustalenie mojej lokalizacji?

Aby ustalić Twoje bieżące położenie, musisz kliknąć na znak krzyża nitkowego obok pola, gdzie wpisujesz kod pocztowy lub nazwę miejscowości do wyszukania. Jeśli odnalezienie Twojego bieżącego położenie nie jest możliwe, należy sprawdzić ustawienia w przeglądarce interntowej (równiież tam musi być umożliwione automatyczne wskazywanie lokalizacji użytkownika). Pamiętaj, że jeśli masz problemy z automatycznym wskazaniem swojego położenia, zawsze możesz zrobić to ręcznie, wpisując w polu wyszukiwania nazwę lub kod pocztowy miejscowości, w której się obecnie znajdujesz.

Przejdź do wyszukiwarki sklepów.

Wyszukiwarka sklepów i oferta

Dlaczego muszę wybrać sklep, aby móc przeglądać aktualną ofertę?

Aby przeglądać aktualną ofertę dostępną w naszych marketach, należy wcześniej wybrać konkretny sklep naszej sieci. Tylko wtedy, możemy zagwarantować, że wyświetlone zostaną wszystkie artykuły w promocji dostępne w danym sklepie. Dlatego też prosimy wybrać market, w którym robią Państwo zakupy. Dokonany wybór pozostanie zapisany do momentu wyczyszczenia przez Państwa plików cookie na swoim komputerze.

Wybierz teraz swój sklep Kaufland. 

Jak mogę zmienić wybrany sklep?

Zawsze możesz zmienić wybrany przez Ciebie sklep. Najedź kursorem na znak lupy i kliknij w pole "Zmień wybór sklepu". Następnie podaj w polu tekstowym nazwę miejscowości lub kod pocztowy.

Czy mogę zapisać na stałe wybrany przez siebie sklep?

Jeśli zaznaczysz w wyszukiwarce jakikolwiek sklep Kaulfand, twój wybór zostanie zapisany przez tak zwane pliki cookie. W przypadku następnych wizyt na naszej stronie, jeśli nie zostaną usunięte pliki cookie, wybór sklepu nie będzie już konieczny.

Jak najprościej zmienić sklep spośród wcześniej wybranych marketów?

Wsześniej dokonywane przez Ciebie wybory sklepów są zapamiętywane przez Twój komputer (do momentu usunięcia plików cookie) i możesz je zobaczyć w zakładce "Wcześniej wybrane sklepy".

Dlaczego nie mogę wybrać żadnego sklepu Kaufland z innego kraju?

Jeśli szukasz sklepu za granicą, wyszukiwarka odnajdzie go, wskaże ci jego adres, godziny otwarcia i usługi, które sa w nim świadczone. Jednakże aby zobaczyć aktualną ofertę sklepu znajdującego się poza granicami naszego państwa, musisz odwiedzić odpowiednią stronę krajową Kaufland.

Odwiedź witryny sieci Kaufland w innych państwach.

Orientacja na stronie kaufland.pl

Jak mogę przuszukać treść zawartą na stronie Kauflandu?

Ogólna wyszukiwarka znajduje się na każdej stronie w prawym górnym rogu. Po wpisaniu szukanego słowa lub frazy należy kliknąć na znajdujące się po prawej stronie pole z symbolem lupy, w celu rozpoczęcia wyszukiwania. Przeszukiwana jest cała zawartość naszej strony. Można wpisać jednocześnie jedną lub więcej szukanych fraz.

Czy można zmienić wielkość czcionek na stronie?

Tak, jest to możliwe. W tym celu należy użyć kombinacji klawisza "Ctrl" (trzymając go ciągle wciśniętym) oraz klawisza "+"(jeśli chcemy zwiększyć czcionkę) lub "-" (w przypadku jeśli chcemy ją zmniejszyć).

Zakupy w sklepie

Gdzie znajdę informacje dotyczące konkretnego sklepu?

Zachęcamy do skorzystania z naszej wygodnej wyszukiwarki sklepów.

Przejdź do Wyszkukiwarki sklepów

Gdzie mogę znaleźć informacje o godzinach otwarcia sklepów Kaufland?

Zachęcamy do skorzystania z naszej wygodnej wyszukiwarki sklepów. Oprócz typowych godzin otwarcia znajdziesz tam również specjalne godziny otwarcia (np. w okresach świątecznych), numery telefonów do wybranych sklepów, a także wykaz usług świadczonych w danym markecie.

Przejdź do Wyszukiwarki sklepów

Jak mogę skontaktować się z konkretnym sklepem?

Zachęcamy do skorzystania z naszej wygodnej wyszukiwarki sklepów. Poza godzinami otwarcia sklepów, wykazem usług świadczonych w konkretnych marketach, znajdą tam Państwo również numery telefonów do każdego z nich. Co więcej, mogą się Państwo szybko i w bardzo prosty sposób skontaktować z wybranym sklepem klikając w zakładkę "Kontakt" i wypełniając formularz kontaktowy.

Przejdź do Wyszukiwarki sklepów

Czy mogę przeglądać ofertę dostępną w sklepach sieci Kaufland na stronie internetowej?

Oczywiście. Na naszej stronie internetowej zawsze znajdziesz aktualną ofertę promocyjną dostępna w naszych marketach. Wystarczy tylko wybrać odpowiedni sklep, aby ukazała się dostępna w nim oferta.

Przejdź do Aktualnej oferty promocyjnej

Gdzie mogę znaleźć informację o usługach świadczonych w sklepach sieci Kaufland?

Jeśli poszukują Państwo sklepu Kaufland z konkretnym stoiskiem (np. drób - stoisko z obsługą, artykuły sypkie itp.) lub konkretna usługą (np. Grill bar, stacja benzynowa itp.) prosimy skorzystać z funkcji "stosowania filtrów". Kliknijcie w "Zastosuj filtr" i wybierzcie wyszukiwaną przez Was usługę baądź stoisko . Wybrane zostaną te sklepy w Waszym pobliżu, które spełniają wybrane kryteria.

Czy w Kauflandzie można płacić kartą?

Tak, we wszystkich naszych sklepach można płacić najpopularniejszymi akceptowanymi w Polsce kartami kredytowymi i debetowymi.  

W jaki sposób jest dobierany asortyment sklepów Kaufland?

O tym, czy dany artykuł wprowadzimy do naszego asortymentu, czy też go z niego usuniemy, decydują przede wszystkim nasi klienci. Przy doborze towarów zwracamy przede wszystkim uwagę na to, czy przy wysokiej jakości, dany towar oferowany jest w atrakcyjnej cenie.

Czy Kaufland oferuje kartę stałego klienta?

Niestety, obecnie nie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kart stałego klienta, ponieważ naszym celem jest oferowanie klientom towarów wysokiej jakości po najniższych cenach. By sprostać tym wymaganiom, konieczne jest unikanie dodatkowych kosztów. W chwili obecnej nie przewidujemy wprowadzenia dodatkowych bonusów.

Czy w Kauflandzie można dokonywać zakupów przez Internet?

Kaufland na bieżąco i bardzo dokładnie zajmuje się problematyką związaną z zakupami przez Internet. Obecnie jednak nie zdecydowaliśmy się na tego typu inwestycję. Związane z tym bardzo wysokie koszty spowodowałyby, że nie moglibyśmy zaoferować naszym klientom tak atrakcyjnych cen. Oczywiście mamy te uwagi na względzie i będziemy obserwować rynek, by w razie potrzeby odpowiednio zareagować.

Jakie są zasady sprzedaży i realizacji kart podarunkowych?

Karta podarunkowa może zostać zrealizowana w dowolnie wybranym sklepie sieci Kaufland na terenie całej Polski.


Uwaga: Karty podarunkowe wydane przez Kaufland w Polsce nie są honorowane przez sklepy Kaufland  za granicą, podobnie jak Karty podarunkowe wydane przez sieć Kaufland za granicą nie są honorowane w sklepach Kaufland w Polsce.


Aktywacja Kart podarunkowych zakupionych w kasie w dowolnie wybranym sklepie Kaufland w Polsce nastąpi z chwilą dokonania zapłaty i wydania Karty. W przypadku zakupu Kart podarunkowych o wartości powyżej 1.000  lub w przypadku wyboru formy płatności przelewem, aktywacja Kart nastąpi w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy i dokonania zapłaty.

Karta podarunkowa może zostać użyta tylko jeden raz.   

Realizacja Karty podarunkowej może nastąpić wyłącznie po jej okazaniu.

Karta podarunkowa nie może zostać wymieniona na gotówkę ani też nie jest wydawana z niej reszta.

Karta podarunkowa upoważnia do zakupu wszystkich dostępnych w ofercie sieci Kaufland artykułów na kwotę, na którą opiewa wartość nominalna Karty. Kartą podarunkową nie można jednak dokonywać zapłaty rachunków przy kasie (takich jak: prąd, woda, gaz).


W przypadku dokonania zakupu na kwotę przewyższającą wartość nominalną karty, Klient jest zobowiązany do dokonania dopłaty kwoty stanowiącej różnicę między wartością zakupionych towarów a wartością nominalną Karty podarunkowej.


Na życzenie Klienta wystawiony może zostać rachunek za zakup Kart podarunkowych.


Karty podarunkowe są ważne 4 lata od daty ich wydania. Ważność Karty podarunkowej można sprawdzić:

   a) w Punkcie Obsługi Klienta w każdym markecie Kaufland w Polsce, albo

   b) dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii 800 300 062, albo

   c) korzystając z formularza internetowego

Kartę podarunkową należy przechowywać jak inne środki płatnicze.  Klient ma obowiązek posługiwania się Kartą podarunkową zachowaną w należytym stanie, to jest w stanie umożliwiającym pełen odczyt danych na karcie. Kaufland nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie Karty podarunkowej przez Klienta. W takiej sytuacji nie będą wydawane duplikaty Kart podarunkowych.


Uwaga! Aby wyjść naprzeciw Państwa potrzebom, wzbogaciliśmy naszą ofertę o Karty podarunkowe, których wartość nominalną nadajemy zgodnie z Państwa życzeniem.

Jakie są zasady sprzedaży i realizacji bonów upominkowych?

Bon upominkowy może zostać zrealizowany w dowolnie wybranym sklepie sieci Kaufland na terenie całej Polski.


Uwaga: Bony upominkowe wydane przez Kaufland w Polsce nie są honorowane przez sklepy Kaufland za granicą, podobnie jak Bony upominkowe wydane przez sieć Kaufland za granicą nie są honorowane w sklepach Kaufland w Polsce.


Wydane Bony upominkowe są już aktywne. Nie ma potrzeby podejmowania dodatkowych czynności ani też ponownej aktywacji Bonu.

Bon upominkowy może zostać użyty tylko jeden raz.

Realizacja Bonu upominkowego może nastąpić wyłącznie po jego okazaniu.

Bon upominkowy nie może zostać wymieniony na gotówkę ani też nie jest wydawana z niego reszta.

Bon upominkowy upoważnia do zakupu wszystkich dostępnych w ofercie sieci Kaufland artykułów na kwotę, na którą opiewa wartość nominalna Bonu. Za pomocą Bonu upominkowego nie można jednak dokonać zapłaty rachunków przy kasie ( takich jak: prąd, woda, gaz).

W przypadku dokonania zakupu na kwotę przewyższającą wartość nominalną Bonu, Klient jest zobowiązany do dokonania dopłaty kwoty stanowiącej różnicę między wartością zakupionych towarów a wartością nominalną Bonu upominkowego.

Bony upominkowe są ważne 4 lata od daty ich wydania. Ważność Bonu upominkowego można sprawdzić:


    a) w Punkcie Obsługi Klienta w każdym markecie Kaufland w Polsce, albo


    b) dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii 800 300 062, albo


    c) korzystając z formularza internetowego


Bony upominkowe należy przechowywać jak inne środki płatnicze. Klient ma obowiązek posługiwania się Bonem upominkowym zachowanym w należytym stanie, to jest w stanie umożliwiającym pełen odczyt danych na karcie. Kaufland nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie Bonu upominkowego przez Klienta. W takiej sytuacji nie będą wydawane duplikaty Bonów upominkowych.

Jakie bony towarowe honoruje Kaufland?

Kaufland honoruje bony towarowe naszej sieci, a także bony premiowe, podarunkowe i żywieniowe Sodexo Pass.

Czy sieć Kaufland oferuje usługę dostawy zakupów do domu?

Na chwilę obecną firma Kaufland nie posiada usługi dostawy zakupów do domu.

Nasze promocje

Czy istnieją ograniczenia ilościowe podczas zakupu towarów promocyjnych?

Oferta firmy Kaufland przeznaczona jest dla klientów indywidualnych. Ponieważ chcemy udostępnić towary promocyjne jak największej liczbie naszych klientów, podczas zakupów obowiązuje zasada: sprzedaż w ilościach detalicznych.

W jaki sposób ustala się wielkość zamówienia towarów promocyjnych?

Towary promocyjne zamawiamy na podstawie doświadczeń z poprzednich akcji. Zazwyczaj udaje się nam bardzo dokładnie oszacować potrzebne ilości. Czasem jednak, mimo długotrwałych przygotowań do akcji promocyjnej, może się niestety okazać, że reklamowane artykuły sprzedają się dużo lepiej, niż się spodziewaliśmy. Możemy jednak zapewnić, że zawsze staramy się spełnić oczekiwania naszych klientów.

Co zrobić, jeśli nie dostaję gazety dla klientów sieci Kaufland?

Jeśli nie otrzymują Państwo gazety dla klientów sieci Kaufland, najprościej będzie skontaktować się z naszym działem obsługi klienta. Jego pracownicy sprawdzą, czy mieszkają Państwo w obszarze dystrybucji gazety i skontaktują się z Państwem.

Czy istnieje możliwość skorzystania z systemu rabatowego przy zakupie dużej ilości towaru?

Niestety nie przewidujemy takich rabatów. Nasze towary są wyjątkowo tanie, a wprowadzenie systemu rabatowego mogłoby spowodować wzrost cen.

K-Classic

Po czym rozpoznać produkty K-Classic?

Wszystkie artykuły K-Classic można rozpoznać po czerwonym, kwadratowym symbolu z literą „K“ na opakowaniach. Ponadto etykiety cenowe i umieszczone na regałach tabliczki z najniższymi cenami wskazują produkty K-Classic – odkryjcie Państwo sprawdzoną jakość markowych produktów z gwarancją najniższej ceny!

Więcej informacji na temat K-Classic

 

Ile produktów K-Classic jest dostępnych?

Aktualnie dostępnych jest już prawie 900 artykułów K-Classic i co miesiąc dochodzą nowe. Nasi pracownicy stale pracują nad dalszym rozszerzeniem asortymentu, aby zawsze móc oferować Państwu nowe, atrakcyjne produkty K-Classic.

Więcej informacji na temat K-Classic

Dlaczego na opakowaniu produktów K-Classic znajduje się informacja „Wyprodukowano dla Kaufland“?

Firma Kaufland sama opracowała koncepcję marki K-Classic i sama definiuje wymogi co do jakości i opakowań produktów. Tym samym Kaufland przejmuje pełną odpowiedzialność prawną i udziela szerokich gwarancji na produkty K-Classic.

Więcej informacji na temat K-Classic

W jaki sposób zapewnia się wysoką jakość artykułów K-Classic?

Zapewnienie wysokiej jakości produktów K-Classic to nasz priorytet. Nasi eksperci z działu kontroli jakości stale sprawdzają razem z niezależnymi instytutami i laboratoriami, czy zachowane są nasze wysokie wymogi jakościowe. Regularne degustacje produktów i badania użytkowe stanowią dopełnienie podejmowanych działań. Ponadto istnieją ścisłe uzgodnienia w umowach z producentami. Tylko najbardziej solidni i najwydajniejsi producenci zostają dostawcami produktów K-Classic.

Czy produkty K-Classic są zmodyfikowane genetycznie?

Nie! Świadomie rezygnujemy ze składników zmodyfikowanych genetycznie i podlegających obowiązkowi oznakowania. Do tego zobowiązani umowami są nasi dostawcy. Ponieważ na etapie produkcji paszy nie można dzisiaj w stu procentach zagwarantować, że jest ona produkowana bez udziału inżynierii genetycznej, nie stosuje się obecnie informacji „bez udziału inżynierii genetycznej“ w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego naszych marek własnych. Zasadniczo do produktów K-Classic odnosi się reguła, że wszystkie składniki roślinne są niezmodyfikowane genetycznie.

Co mogę zrobić, jeśli nie jestem zadowolony(a) z artykułu K-Classic?

Tak jak przy wszystkich innych artykułach również w tym przypadku obowiązuje następująca zasada: jeżeli nie są Państwo zadowoleni z artykułu, dotrzymujemy oczywiście naszej gwarancji: „Zwrot pieniędzy bez zbędnych formalności!“ Kwota odpowiadająca cenie kupna zostanie Państwu zwrócona w punkcie informacyjnym sklepu podczas następnych zakupów.

Jakie artykuły K-Classic nie zawierają glutenu bądź laktozy?

Zadeklarowanie obecności zdefiniowanych alergenów w wykazie składników każdego produktu jest wymagane przez ustawę. Do tych alergenów należy między innymi gluten, laktoza i orzechy.

Artykuły K-Classic posiadają pełne obowiązkowe oznakowanie alergenów. Dzięki temu z wykazu składników jednoznacznie wynika, czy dany artykuł ma w sobie np. składnik zawierający gluten. O możliwych ilościach śladowych innych alergenów informuje odpowiednia deklaracja.

Wyłączone z obowiązku oznakowania są produkty, które z natury nie zawierają glutenu ani laktozy. Należy do nich np. woda mineralna.

Nie jestem pewien/pewna, czy dany artykuł K-Classic nie zawiera glutenu bądź laktozy. Co mogę zrobić?

Proszę skierować swoje zapytanie do pracowników Działu Obsługi Klienta firmy Kaufland pod numerem telefonu 8 00 30 00 62*. Zwrócą się oni następnie do właściwych producentów, aby móc udzielić Państwu szczegółowych informacji.

Mogą Państwo również do nas napisać wypełniając i wysyłając formularz kontaktowy

*Połączenie bezpłatne.

K-Classic baby

Kiedy powinnam nakremować niemowlaka?

Najlepiej nasmarować niemowlę na pół godziny przed opuszczeniem domu. Co dwie godziny należy powtarzać kremowanie, jak również po każdej kąpieli w wodzie. Idealnie do tego nadaje się lekkie mleczko pielęgnacyjne do ciała oraz lekki krem do twarzy linii K-Classic baby.

Jak często powinno się kąpać niemowlaka? I w czym?

Niemowlę powinno być kąpane raz, maksymalnie dwa razy w tygodniu. Kąpiel nie powinna jednak odbywać się bezpośrednio po posiłku, aby dziecku nie zrobiło się niedobrze. Możesz tutaj użyć delikatnego płynu rumiankowego lub żelu do kąpieli K-Classic baby.

W jakiej temperaturze i jak długo mogę kąpać mojego maluszka?

Najlepiej od 5 do 10 minuu, w temparaturze około 37ºC.

Od kiedy mogę stosować szampon?

Ponieważ noworodki przeważnie mają bardzo mało włosów lub nawet nie mają ich wcale, a ich porost jeszcze się nie ustabilizował, wystarczy przetrzeć włosy wodą z kąpieli przy pomocy ściereczki do mycia. Dopiero gdy włosy zgęstnieją, można je myć w zależności od zabrudzenia raz do dwóch razy w tygodniu, najlepiej przy użyciu łagodnego szamponu K-Classic baby.

Czy wilgotne chusteczki K-Classic baby nadają się również do zmywania makijażu?

W gruncie rzeczy wilgotne chsuteczki K-Classic baby można używać również do twarzy. Jednakże nie ma żadnych badań, któe by potwierdzały, na ile nadają się one również do usuwania makijażu. Z tego powodu radzimy więc sięgnąć w tej sytuacji jedynie do specjalnych produktów do demakijażu.

Gdzie powinno się wyrzucać wilgotne chusteczki K-Classic baby?

Chusteczek nie wolno wyrzucać do toalety, lecz jedynie do kosza na śmieci.

Jakie substancje zapachowe zawierają wilgotne chusteczki K-Classic baby?

W wilgotnych chusteczkach K-Classic baby zawarte są jedynie substancje zapachowe, które zostały wytworzone specjalnie dla wrażliwej skóry niemowlęcej.

Czy również dorośli mogą stosować produkty do pielęgnacji i mycia linii K-Classic baby?

Produkty te sa wprawdzie przewidziane dla niemowląt i małych dzieci, mogę być jednak stosowane również przez dorosłych, zwłaszcza o wrażliwej skórze.

K-Classic bez laktozy

Co to jest laktoza i gdzie występuje

Laktoza to łacińskie określenie cukru mlecznego. Jest to disacharyd, składający się
z glukozy i galaktozy. Występuje zarówno w mleku (krowim, kozim i owczym),
jak i w produktach je zawierających (śmietanie, jogurcie, maśle itd.).

Czym jest laktaza

W procesie trawienia, zarówno cukier mleczny (laktoza), jak i pozostałe składniki odżywcze musza być rozbite, aby móc zostać wchłoniętym przez nasz organizm. Odbywa się to za pomocą całej gamy enzymów. Enzymem, który rozdrabnia nasz cukier mleczny jest laktaza. Rozbija ona cukier mleczny na cukry proste - glukozę i galaktozę – które mogą zostać wchłonięte przez nasz organizm w jelicie.

Czy produkty bez laktozy zawierają więcej cukru?

Nie. W tych produktach laktoza jest rozbita po prostu na swoje części składowe, cukry proste, glukozę i galaktozę.

Czy produkty K-Classic bez laktozy są również odpowiednie dla osób uczulonych na białko produktów mlecznych?

Nie, bezlaktozowe produkty mleczne nie są odpowiednie dla alergików na białko mleczne, bowiem produkty te nie są pozbawione tego białka, ale laktozy.

Czy produkty K-Classic niezawierające laktozy mogą być używane do gotowania czy pieczenia, jak konwencjonalne produkty nabiałowe?

Tak, oczywiście, mogą być one stosowane w ten sam sposób jak produkty zawierające laktozę.

Czy wszystkie rodzaje serów zawierają laktozę?

Podstawowa zasada brzmi: im starszy ser, tym zawiera mniej laktozy. Podczas procesu dojrzewania sera laktoza ulega powolnemu rozbiciu na jej części składowe, cukry proste: glukozę i galaktozę. Następnie one zostają przekształcone w kwas mlekowy. Jednak dużo laktozy pozstaje w procesie produkcji w serwatce. Natomiast świeże, niedojrzałe sery zawierają sporo laktozy.

Dlaczego bezlaktozowe produkty są nieco słodsze od swoich odpowiedników zawierających laktozę?

Faktycznie, bezlaktozowe produkty mleczne są nieco słodsze od swoich odpowiedników zawierających laktozę. Wynika to z tego, że produkty te zawierają nie laktozę, a dwa cukry proste – glukozę i galaktozę – powstałe z jej podziału, odznaczające się silniejszym słodkim smakiem.

Jak mogę się dowiedzieć, czy mój organizm toleruje laktozę?

Odpowiednie badania wykonuje i zleca lekarz, który następnie stwierdza, czy cierpią Państwo na nietolerancję laktozy.

Jak odbywa się produkcja bezlaktozowych produktów mlecznych?

W mleczarni podczas procesu produkcji, laktoza zostaje albo rozłożona przez enzym (lakatazę), albo poprzez filtrację usuniętaz produktu. Oczywiście wszystkie istotne składniki odżywcze, takie jak białko, wapń czy też witamy w procesie produkcji nie ulegają zniszczeniu.

K-Classic bez laktozy

Nieco ponad 20% Polaków cierpi na nietolerancję laktozy. Po spożyciu produktów zawierających laktozę – cukier mleczny – występuje u nich rozstrój żołądka, wzdęcia, a nawet biegunka. Ale osoby dotknięte tym schorzeniem wcale nie muszą rezygnować ze swoich ulubionych produktów. Wystarczy, że sięgną po ich zamienniki, które nie zawierają laktozy.

Pytania dotyczące odżywiania się

Czy produkty light są zdrowsze od tradycyjnych?

Produkty light nie są zdrowsze od tradycyjnych, są jednak świetną alternatywą dla tych wszystkich, którzy chcą schudnąć. Należy jednak zwrócić uwagę, by nie jeść ich więcej niż tradycyjnych, bo wtedy spożyjemy taką samą ilość kalorii i nie schudniemy. Trzeba także przed zakupem dokładnie sprawdzić skład produktu, często bowiem zmniejszenie ilości cukru powoduje jednocześnie zwiększenie zawartości tłuszczu. Zasadniczo jako produkty light powinno się określać tylko takie, które mają ok. 40 procent kalorii mniej od porównywalnych produktów tradycyjnych. Często jednak zdarza się tak, że pod nazwą „light” kryją się artykuły, w których zmniejszono zawartość cukru, tłuszczu lub alkoholu.

Co to jest wartość odżywcza potrawy?

Wartości odżywcze produktów jadalnych to określenie zawartości substancji odżywczych w produktach. Najczęściej podaje się 4 informacje: wartość kaloryczną, zawartość białek, węglowodanów i tłuszczów w danej potrawie (lub produkcie), często podając także rodzaje tłuszczów.

Wartość kaloryczna to ilość energii dostarczonej organizmowi po zjedzeniu danego produktu. Najczęściej podaje się ją w kilokaloriach (kcal) lub kilodżulach (kJ) na 100 g.

Białka składają się z aminokwasów i są konieczne do budowy tkanek. Dobre źródła białka to ryby, mięso, jajka i produkty mleczne.

Węglowodany, do których należy także cukier (również ten znajdujący się w owocach i w mleku), to najważniejsze źródło energii dla naszych organizmów. W przeciwieństwie do tłuszczów są szybko przetwarzane na energię.

Tłuszcze to kolejne źródło energii. Poza tym rozpuszczają się w nich substancje trudno rozpuszczalne w wodzie, a niezbędne dla naszego właściwego funkcjonowania, na przykład witaminy. Poza tym tłuszcze tworzą warstwę ochronną otaczającą narządy wewnętrzne, a podskórny tłuszcz stanowi izolację cieplną. Głównym źródłem tłuszczów są produkty zwierzęce i oleje roślinne.

Na co zwracać uwagę przy analizowaniu wartości odżywczych?

Każdy organizm potrzebuje określonej ilości substancji odżywczych dziennie. Zapotrzebowanie to jest różne dla różnych ludzi. Można założyć, że dorosła osoba prowadząca umiarkowanie aktywny tryb życia potrzebuje średnio około 2000 kilokalorii dziennie. 55 procent z tego powinny stanowić węglowodany (1100 kcal), 15 procent białka (300 kcal), a 30 procent tłuszcze (600 kcal). Spożycie zbyt dużej ilości kalorii prowadzi do tycia, a zbyt małej – do utraty wagi.


Tak zwane zalecane dzienne zapotrzebowanie (GDA – Guideline Daily Amount) to optymalna ilość energii i substancji odżywczych, spożywana dziennie. Na opakowaniach wielu produktów podawana jest informacja, jaki procent dziennego zapotrzebowania stanowi dany produkt. Proszę jednak pamiętać, że często informacja ta (podobnie jak informacja o kaloryczności produktu) dotyczy 100 g, a nie całego opakowania czy jednej porcji.

Czy dzieci potrzebują tyle samo substancji odżywczych i energii co dorośli?

Opracowane przez naukowców wartości odnoszą się do osób dorosłych. Zapotrzebowanie dzieci znacznie się różni i uzależnione jest od wieku, płci, trybu życia, wzrostu i wagi. W związku z tym bardzo istotne jest, by dzieci miały dużo ruchu, a także jadały urozmaicone i zdrowe posiłki, zapewniające im odpowiednią ilość energii, witamin i mikroelementów. Ponadto warto już od wczesnego dzieciństwa uczyć dzieci zdrowego, racjonalnego stylu życia.

Ekspansja

Jakie wymagania musi spełnić lokalizacja pod nowy market?

Lokalizacja nowego marketu musi być terenem o powierzchni od 15 000 m2. Powinna być zlokalizowana przy głównych ciągach komunikacyjnych. Mile widziany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, umożliwiający realizację obiektów handlowych.

Przejdź do Ekspansji

Jak wysyłać oferty dotyczące nieruchomości?

Oferty prosimy przysyłać do naszego Działu Ekspansji za pomoca naszego formularza.

Przejdź do Ekspansji

Czy posiadamy listę miast, gmin bądź regionów, gdzie w pierwszej kolejności chcielibyśmy założyć nowe obiekty?

Nowych obiektów poszukujemy we wszystkich miastach powyżej 20 000 mieszkańców.

Przejdź do Ekspansji

Wynajem powierzchni

Jakich informacji potrzebujemy od przyszłego najemcy?

Potrzebne są nam Państwa dane teleadresowe, koncepcja prowadzenia działalności i informacja dotycząca asortymentu sprzedaży.

Przejdź do Wynajmu

Jakie są kryteria wybierania najemcy?

Najemcę wybieramy według zestawu branż (branże obowiązkowe, cukiernia/piekarnia, sklep mięsny, salonik prasowy; kolejne branże: salon optyczny, kwiaciarnia, pralnia, szewc, dorabianie kluczy, odzież, buty, telefonie komórkowe itd.) W pierwszej kolejności stawiamy na stawiamy na partnerów lokalnych – znanych miejscowym klientom, w dalszej – regionalnych i krajowych.

Przejdź do Wynajmu

Jak wysoki jest czynsz za wynajem powierzchni?

Czynsz za wynajem powierzchni jest zróżnicowany i zależny od wielkości powierzchni, branży i lokalizacji.

Przejdź do Wynajmu

Czy najemca płaci prowizję przy wynajmowaniu?

Nie, wynajmujemy bezprowizyjnie.

Przejdź do Wynajmu

Inne pytania

Czy sklepy sieci Kaufland znajdę także za granicą?

Tak, znajdą Państwo nasze markety także w Czechach, Chorwacji, Niemczech, Rumunii, Bułgarii, jak i na Słowacji.

Przejdź na stronę kaufland.com

Co to jest kod MCC?

Merchant Category Code (w skrócie MCC) jest 4-cyfrowym numerem przypisanym do przedsiębiorstwa przez MasterCard lub VISA. Kody MCC są używane do zaklasyfikowania danego przedsiębiorstwa w zależności od oferowanego towaru lub oferowanej usługi.

Jaki kod MCC posiadają sklepy sieci Kaufland?

Kod MCC dla firmy Kaufland to: 5411

Czy firma Kaufland uczestniczy w programie Cashback?

Na chwilę obecną firma Kaufland nie świadczy usługi Cashback.

Lista zakupów

Czy muszę się zarejestrować, aby korzystać z funkcji tworzenia listy zakupów?

Listami zakupów możesz zarządzać na stronie Kaufland.pl, jak również w naszej aplikacji Kaufland. Jednak, aby móc je tworzyć, edytować, wysyłać rodzinie bądź znajomym, niezbędna jest rejestracja.

Czy utworzone przeze mnie listy zakupów mogę wydrukować?

Tak, kliknij w tym celu na punkt nawigacyjny „Lista zakupów“ i wybierz w menu „Pokaż listę”. Pod Twoją listą zakupów po prawej stronie znajduje się symbol drukarki.

Na mojej liście zakupów kliknęłam/kliknąłem na kwadracik przed artykułem, a teraz artykuł zniknął. Jak mogę przywrócić artykuł do mojej listy?

Jeżeli zaznaczysz kwadracik przed wybranym artykułem na swojej liście zakupów, przesunie się on na lewo do kolumny „Dokonane zakupy”. Jeżeli go odznaczysz, wróci z powrotem na listę zakupów.

Dlaczego nie widzę cen na mojej liście zakupów?

Ceny na listach zakupów tymczasowo nie wyświetlają się. Pracujemy jednak nad wprowadzeniem tej funkcji.

Czy mogę wpisać produkty również ręcznie?

 Tak, kliknij w tym celu na punkt nawigacyjny „Lista zakupów“ i wybierz punkt z menu „Pokaż listę“. W lewej kolumnie „Dodaj artykuł“ możesz wpisać ręcznie nazwę artykułu i swoje uwagi. Jeżeli następnie klikniesz na symbol „Dodaj artykuł”, wybrany artykuł pojawi się na Twojej liście zakupów.

Czy mogę pobrać listę zakupów również za pomocą smartfona?

Tak, zaloguj się w naszej aplikacji Kaufland, używając swojego loginu i hasła. Aplikację Kaufland możesz pobrać bezpłatnie na system iOS lub Android.

Czy mogę utworzyć kilka list zakupów?

Tak, kliknij w tym celu na znajdujący się w górnej części strony punkt nawigacyjny „Lista zakupów“ i wybierz punkt z menu „Zmień lub edytuj listę“.

Jak mogę zaprosić przyjaciół do mojej listy zakupów?

Na stronie Kaufland.pl możesz zaprosić przyjaciół do swojej listy zakupów, klikając w menu nawigacyjnym „Lista zakupów” na punkt „Wyślij zaproszenie”.  Otworzy się wtedy nowe okno. Wyświetlony w nim link skopiuj ręcznie i załącz w wiadomości mejlowej lub wygeneruj automatycznie mejla. W tym celu kliknij na przycisk „Wyślij link na adres e-mail”. W aplikacji Kaufland masz dodatkowo możliwość wysłania listy zakupów do przyjaciół za pomocą SMS-a lub komunikatora WhatsApp.

Jak mogę usunąć konto klienta?

Wyślij w tym celu wiadomość mejlową do naszego Działu Obsługo Klienta na adres service@kaufland.pl z prośbą o usunięcie Twojego konta. Możesz również zwrócić się do nas telefonicznie, dzwoniąc na bezpłatną Infolinię pod numer 800 300 062. Pamiętaj jednak, że usuwając swoje konto, tracisz dostęp do wielu przydatnych funkcji na naszej stronie internetowej, jak również w aplikacji Kaufland. Usunięcie konta klienta dokona się w ciągu najbliższych 24 godzin.

K-Bio

Co oznacza określenie K-Bio?

K-Bio oznacza markę produktów ekologicznych, dostępnych wyłącznie w sklepach sieci Kaufland. Asortyment produktów stale się rozwija. Wszystkie produkty są uprawniane, produkowane i pakowane zgodnie ze ścisłymi standardami zawartymi w Rozporządzeniu Rady (WE) dot. produkcji ekologicznej. Artykuły K-Bio można znaleźć w wielu kategoriach towarowych: w nabiale, owocach i warzywach, makaronach, sokach, dżemach, bulionach, mąkach i in. Na półkach sklepowych sieci Kaufland artykuły ekologiczne oznakowane są symbolem „Bio”. Podobnie jak wszystkie marki własne firmy Kaufland również marka K-Bio gwarantuje sprawdzoną markową jakość produktów. Oznacza to, że równolegle do ścisłych uzgodnień zawartych w umowach z naszymi wyspecjalizowanymi producentami, nasi pracownicy z Działu Zapewnienia Jakości wspólnie z niezależnymi laboratoriami i instytutami regularnie kontrolują przestrzeganie wysokich wymagań jakościowych, stawianych naszym produktom i dostawcom. Oprócz tego wszystkie produkty K-Bio są regularnie sprawdzane w drodze degustacji. Chcemy bowiem, aby produkty K-Bio naprawdę smakowały naszym klientom!


Artykuły K-Bio dostępne są w standardowo przystępnych cenach sieci Kaufland.

Gdzie mogę nabyć produkty K-Bio i jak je rozpoznać?

Artykuły K-Bio dostępne są wyłącznie we wszystkich sklepach sieci Kaufland. Łatwo można je znaleźć, ponieważ znajdują się w odpowiedniej grupie asortymentowej, np. dżemy K-Bio znajdują się na półce z innymi dżemami.

Nasze artykuły ekologiczne oznakowane są ogólnie symbolem „Bio”. Artykuły marki K-Bio można natomiast rozpoznać po wyrazistym zielonym logo z czerwoną literą K.

Dowiedz się więcej o naszej marce K-Bio  

W jaki sposób firma Kaufland zapewnia markową jakość produktów K-Bio?

Jakość produktów K-Bio jest dla nas bardzo ważna. Wszyscy dostawcy produktów K-Bio muszą spełniać wytyczne zawarte w Rozporządzeniu Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej oraz posiadać certyfikat odpowiednich jednostek certyfikujących. Numer kontroli ekologicznej odpowiedniej jednostki certyfikującej widnieje na każdym produkcie K-Bio.

Produkty K-Bio powinny być doskonałe w smaku. Dlatego też regularnie je degustujemy i porównujemy z produktami konkurencji. Oprócz tego nasi eksperci z Działu Zapewnienia Jakości wspólnie z niezależnymi instytucjami i laboratoriami stale kontrolują, czy produkty te spełniają wysokie wymagania jakościowe firmy Kaufland. Ścisłe uzgodnienia widniejące w umowach zawartych w producentami gwarantują dodatkowo standard jakościowy linii K-Bio. Produkcję i dostawę produktów K-Bio powierzamy jedynie niezawodnym i kompetentnym producentom. 

Co odróżnia artykuły K-Bio od konwencjonalnych produktów?

Wszystkie produkty K-Bio spełniają ścisłe wytyczne zawarte w  Rozporządzeniu Rady (WE) o produkcji ekologicznej. Zawiera ono np. konkretne wymogi dot. metod uprawy i hodowli zwierząt, stosowania środków ochrony roślin i nawozów. W przypadku produktów wytworzonych metodą ekologiczną zabronione jest stosowanie chemiczno-syntetycznych środków ochrony roślin oraz łatwo rozpuszczalnych nawozów mineralnych, jak również napromienianie produktów i surowców.

Na podstawie wspomnianego wyżej  Rozporządzenia Rady (WE)  w procesie produkcji należy zrezygnować ze stosowania przetworzonej genetycznie paszy, nasion lub innych surowców. Do wytworzonych w sposób ekologiczny artykułów spożywczych nie wolno dodawać sztucznych wzmacniaczy smaku. Należy również zrezygnować ze sztucznych barwników i substancji aromatycznych. Substancje pomocnicze są dozwolone jedynie w ograniczonym zakresie. Oczywiście również w przypadku tradycyjnie wytwarzanym produktów rezygnuje się częściowo ze stosowania wzmacniaczy smaków, sztucznych aromatów i barwników. Rezygnacja ta jest wtedy jednak dobrowolna i nie jest wiążącą wytyczną prawną.

Czy produkty K-Classic są zmodyfikowane genetycznie?

Nie! Świadomie rezygnujemy ze składników zmodyfikowanych genetycznie i podlegających obowiązkowi oznakowania. Do tego zobowiązani umowami są nasi dostawcy. Ponieważ na etapie produkcji paszy nie można dzisiaj w stu procentach zagwarantować, że jest ona produkowana bez udziału inżynierii genetycznej, nie stosuje się obecnie informacji „bez udziału inżynierii genetycznej“ w przypadku produktów pochodzenia zwierzęcego naszych marek własnych. Zasadniczo do produktów K-Classic odnosi się reguła, że wszystkie składniki roślinne są niezmodyfikowane genetycznie.

Skąd pochodzą artykuły K-Bio?

Zawsze poszukujemy najlepszych produktów oraz odpowiedzialnych i niezawodnych dostawców. Chcemy, aby wszystkie artykuły K-Bio pokonywały krótką drogę na linii produkcja-sprzedaż. Jednakże ze względu na pory roku nie zawsze jest możliwe, aby każdy produkt mógł pochodzić z okolicy. Dla wszystkich artykułów marki K-Bio obowiązuje zasada, że muszą być zachowane surowe wytyczne Rozporządzenia  Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej oraz wszystkie nasze wymagania jakościowe. Nieważne, czy chodzi przy tym o rodzime produkty regionalne czy zagraniczne.

Dlaczego owoce i warzywa marki K-Bio dostępne są jedynie w opakowaniu?

Owoce i warzywa marki K-Bio umiejscowione są obok tradycyjnych towarów. Opakowanie gwarantuje, że nie dojdzie do przemieszania artykułów ekologicznych i tradycyjnych. Jeżeli przykładowo jabłka ekologiczne nie byłyby zapakowane, nie można byłoby rozpoznać gołym okiem, czy dane jabłko pochodzi z uprawy ekologicznej czy tradycyjnej. Chcemy w ten sposób zabezpieczyć produkty K-Bio. Dopiero dzięki opakowaniu można bezbłędnie rozpoznać produkty ekologiczne. Opakowanie gwarantuje więc ochronę, żeby produkty ekologiczne rzeczywiście pozostały ekologiczne. Również nasi klienci muszą mieć pewność, że na pewno kupują produkty ekologiczne.

Czy w marce K-Bio wykorzystuje się również surowce naturalne lub produkty pochodzące z gospodarstw rolnych przechodzących na produkcję ekologiczną?

Nie pobieramy towarów z gospodarstw rolnych,  które obecnie przechodzą na produkcję ekologiczną. Wszyscy producenci, którzy produkują i dostarczają artykuły K-Bio muszą być certyfikowani wg rygorystycznych norm, które przewiduje Rozporządzenia Rady (EW) w sprawie produkcji ekologicznej.

Czy w marce K-Bio wykorzystuje się również surowce naturalne lub produkty pochodzące z gospodarstw rolnych przechodzących na produkcję ekologiczną?

Nie pobieramy towarów z gospodarstw rolnych,  które obecnie przechodzą na produkcję ekologiczną. Wszyscy producenci, którzy produkują i dostarczają artykuły K-Bio muszą być certyfikowani wg rygorystycznych norm, które przewiduje Rozporządzenia Rady (EW) w sprawie produkcji ekologicznej.

W jaki sposób można rozpoznać ekologiczny produkt spożywczy?

W prosty sposób: Jedynie ekologiczne produkty spożywcze mogą nosić znane logo Bio z informacją na temat odpowiedniej ekologicznej jednostki certyfikującej. Znak Bio świadczy o tym, że produkt ekologiczny został wyprodukowany zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Rady (WE) dot. produkcji ekologicznej oraz że jest regularnie kontrolowany przez niezależne, akredytowane przez państwo jednostki certyfikujące. Jednakże należy pamiętać o tym, że umieszczanie znaku BIO na opakowaniu nie jest obowiązkowe. Informacja ta jest dobrowolna. Na wszystkich produktach, które zostały wytworzone w ekologiczny sposób, zgodnie z wytycznymi Rozporządzenia Rady (WE), znajduje się dobrze widoczna nazwę i numer odpowiedniej jednostki certyfikującej. Znak Bio daje dodatkową, szybką orientację.

Jaka jest różnica między określeniami bio i eko?

Nie ma żadnej. Oba pojęcia zostały zdefiniowane w Rozporządzeniu Rady (WE) o produkcji ekologicznej. Dany produkt może zostać określony jako biologiczny lub ekologiczny jedynie wtedy, gdy jego składniki w minimum 95% pochodzą z ekologicznego rolnictwa.

Co jest treścią Rozporządzenia Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej?

Rozporządzenie Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej stawia producentom produktów ekologicznych wysokie wymagania jakościowe. Do tych rygorystycznych wytycznych należą przykładowo następujące punkty:

  1. Zabronione jest stosowanie przetworzonych genetycznie pasz, nasion i innych surowców.
  2. Zabronione jest stosowanie nawozów o wysokiej wydajności oraz chemiczno-syntetycznych środków ochrony roślin.
  3. Hodowla zwierząt musi  odbywać się w warunkach odpowiednich dla danego gatunku.
  4. Zabronione jest dodawanie sztucznych wzmacniaczy smaku. Należy zrezygnować również ze sztucznych barwników i substancji aromatycznych.
  5. Zabronione jest napromienienia produktów.

Oprócz tego Rozporządzenie to zawiera również wytyczne dotyczące płodozmianu, karmienia zwierząt, dodawania leków, jak również przetwarzania dopuszczalnych dodatków i substancji pomocniczych.

W jaki sposób zagwarantowana jest realizacja wytycznych zawartych w Rozporządzeniu Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej?

Przestrzeganie wytycznych zawartych w Rozporządzeniu Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej przez dostawców jest regularnie sprawdzane przez niezależne jednostki certyfikujące działające w zakresie rolnictwa ekologicznego. W Niemczech jednostki te posiadają państwową akredytację. W ich kompetencjach leży kontrola zakładów wytwarzających ekologiczną żywność. Nasi klienci mogą więc być pewni, że wszyscy dostawcy produktów marki K-Bio są zobowiązani przez Kaufland  odpowiednimi zapisami w umowach do przestrzegania surowych kryteriów Rozporządzenia Rady (WE)  dot. produkcji ekologicznej! Oprócz tego wszystkie produkty marki K-Bio są regularnie kontrolowane przez niezależne laboratoria i instytuty pod kątem zachowania wysokich wymagań jakościowych ustalonych przez firmę Kaufland.

Czy mogę używać skórki cytryny K-Bio do gotowania i pieczenia?

Nasze cytryny K-Bio pochodzą z ekologicznej uprawy. Zgodnie z wytycznymi Rozporządzeniu Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej uprawiane są one bez stosowania chemicznych środków ochrony roślin i bez chemiczno-syntetycznych nawozów, a po  ich zebraniu nie są poddawane obróbce chemicznej. Dzięki temu skórka cytryny K-Bio nadaje się do spożycia i może być używana w gotowaniu i pieczeniu. Mimo to zalecamy umycie cytryn ciepłą wodą przed ich wykorzystaniem. Dzięki temu będziemy pewni, że usunęliśmy z owoców kurz i brud powstały w czasie transportu.

SWITCH ON

Jak rozpoznam produkty SWITCH ON?

Wszystkie nasze artykuły marki SWITCH ON można łatwo rozpoznać po widniejącym na opakowaniu logo SWITCH ON – odkryj gwarantowaną, kontrolowana jakość w cenie dyskontowej.

Dowiedz się więcej o  urządzeniach elektrycznych  SWITCH ON.

SWITCH ON: Korzystny zakup urządzeń elektrycznych

Wybierając markę własną Kauflandu SWITCH ON, kupujesz sprzęt AGD i urządzenia elektryczne w gwarantowanej, kontrolowanej jakości w dyskontowych cenach. Nasze produkty łączą nowoczesny,  przyjemny dla oka design z wysokim poziomem technicznym.

Czy produkty SWITCH ON są objęte gwarancją?

Tak, na wszystkie produkty marki SWITCH ON przyznajemy trzyletnią gwarancję, obowiązującą od daty zakupu - a więc dłuższą niż przewiduje ustawa.

Gdzie znajdę instrukcje obsługi urządzeń SWITCH ON?

Zgubiłaś/Zgubiłeś instrukcję obsługi do zakupionego urządzenia SWITCH ON? Żaden problem, w naszej rubryce Instrukcje obsługi urzadzeń SWITCH ON zebraliśmy dla Ciebie wszystkie instrukcje obsługi urządzeń SWITCH ON.