Regulamin świadczenia usług za pośrednictwem strony internetowej
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Serwis www.kaufland.pl prowadzony jest przez spółkę Kaufland Polska Markety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą we Wrocławiu, al. Armii Krajowej 47, 50-541 Wrocław (który stanowi także adres do doręczeń), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000237036, NIP: 8992367273, REGON: 151562471, adres poczty elektronicznej: service@kaufland.pl, numer telefonu kontaktowego: 71/ 37 70 100 (opłata jak za połączenie standardowe - wg. cennika właściwego operatora).
- Terminom używanym w Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
a. DOK – Dział Obsługi Klienta, który udziela Klientom informacji i odpowiada na pytania oraz przyjmuje opinie Klientów, w dni i w godzinach wskazanych w witrynie, w zakładce „Kontakt”, pod wskazanym tam numerem telefonu (połączenie jest bezpłatne) oraz za pośrednictwem formularza kontaktowego.
b. HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, który jest określony przez Klienta podczas tworzenia Konta.
c. KAUFLAND - Kaufland Polska Markety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą we Wrocławiu, al. Armii Krajowej 47, 50-541 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000237036, NIP: 8992367273, REGON: 151562471.
d. KLIENT– (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku gdy
Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcieUmowy o Świadczenie Usług oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Kaufland.
e. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
f. KONTO – Usługa Elektroniczna, w systemie teleinformatycznym Kaufland, pozwalająca na korzystanie przez Klienta z określonych funkcjonalności Serwisu, w szczególności Listy Zakupów. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w witrynie Kaufland.
g. LOGIN – adres e-mail Klienta podany w ramach Serwisu podczas tworzenia Konta.
h. LISTA ZAKUPÓW – funkcjonalność Serwisu, dostępna dla posiadaczy Konta, umożliwiająca tworzenie, edytowanie, przechowywanie danych o produktach, które Klient zamierza nabyć i/lub które nabył.
i. PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE – Facebook, Twitter i Google+
j. REGULAMIN – niniejszy regulamin
k. SERWIS – strona internetowa www.kaufland.pl
l. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH – umowa zawierana przez Kaufland z Klientem, polegająca na świadczeniu usług za pośrednictwem Serwisu. m. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), przez Kaufland na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług Elektronicznych. - Regulamin określa warunki świadczenia przez Kaufland na rzecz Klienta usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem Serwisu.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta.
II. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SERWISIE
- Kaufland świadczy za pośrednictwem Serwisu nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:
a. usługa prowadzenia Konta;
b. prezentowanie i umożliwienie przeglądania przez Klientów treści reklamowych oraz innych zasobów, w tym przepisów kulinarnych;
c. umożliwienie Klientom, którzy utworzyli Konto, korzystania z usługi Listy Zakupów, tj.:
− tworzenia Listy Zakupów poprzez dodawanie artykułów do Listy Zakupów, ręcznie lub automatycznie z aktualnych ofert oraz przepisów kulinarnych prezentowanych w Serwisie;
− edytowanie List Zakupów poprzez dodawanie i usuwanie produktów;
− wydruk Listy Zakupów;
− przekazanie Listy Zakupów osobie trzeciej, za pomocą funkcjonalności zaproszenia do Listy Zakupów – Klient może ręcznie skopiować link z Listą Zakupów i przesłać go w dowolny sposób lub automatycznie wygenerować e-mail z Listą Zakupów;
− przechowywanie i udostępnianie Klientowi informacji o produktach dodanych do List Zakupów oraz o dokonanych zakupach z produktów umieszczonych na Liście Zakupów (Klient samodzielnie oznacza zakupione produkty);
d. podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta. - Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Kaufland, w tym zawarcia Umowy o Świadczenie Usług
Elektronicznych są następujące: (1) urządzenie mobilne (komputer, tablet, telefon); (2) dostęp do Internetu; (3) posiadanie przeglądarki internetowej umożliwiającej przeglądanie stron www. - Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:
a. wypełnieniu formularza rejestracji o wskazane w nim dane, w szczególności: imię, nazwisko, adres-email, Hasło (podanie tych danych jest dobrowolne, lecz konieczne do założenia Konta) oraz opcjonalnie data urodzenia („urodziny”);
b. zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu oraz zapoznania się z zasadami ochrony danych osobowych;
c. kliknięciu pola „Zarejestruj się”; lub po zalogowaniu się w Serwisie za pośrednictwem jednego z Portali Społecznościowych. W takim przypadku konto Klienta w Portalu Społecznościowym jest powiązane z Kontem. - Klient ma prawo edycji następujących danych przypisanych do Konta: imię, nazwisko, data
urodzenia, w każdym czasie. - Login i Hasło mają charakter poufny.
- Umowa o Świadczenie Usług Elektronicznych zostaje zawarta z chwilą wyświetlenia się w Serwisie komunikatu informującego o pomyślnym logowaniu.
- Usługa Konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wybranie opcji „Usunięcie konta”, a następnie potwierdzenia chęci usunięcia Konta w Serwisie oraz za
pośrednictwem poczty e-mail lub wysłanie stosownego żądania do DOK, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: service@kaufland.pl lub telefonicznie pod numer 800 300 062. Usunięcie Konta nastąpi w ciągu 24 godzin od otrzymania żądania usunięcia przez
Kaufland. - Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a. podawania w formularzu rejestracyjnym wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta oraz niezwłocznego ich aktualizowania;
b. korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Kaufland w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego;
c. niepodejmowania działań mających na celu dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym (m.in. spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego Konta, naruszających prawa własności intelektualnej, naruszających obowiązujące przepisy prawa, podejmowanie czynności informatycznych lub wszelkich innych czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta).
III. REKLAMACJE
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać na przykład:
a. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: service@kaufland.pl
b. pisemnie na adres: al. Armii Krajowej 47, 50-541 Wrocław; - Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Klienta oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Kaufland. - Ustosunkowanie się do reklamacji przez Kaufland następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
IV. ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ORAZ ZMIANA REGULAMINU
- Kaufland może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług Elektronicznych z Klientem za miesięcznym okresem wypowiedzenia z ważnych przyczyn, rozumianych jako (katalog zamknięty):
a. zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Kaufland wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Klientem a Kaufland lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
b. zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c. zmiana zakresu lub sposobu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Kaufland dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem. - Kaufland może dokonać zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z ważnych przyczyn wskazanych w pkt 1a-c powyżej (katalog zamknięty).
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Kaufland udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację w Serwisie oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przy zawieraniu Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych przez Klienta adres e-mail, co Strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł zapoznać się z jej treścią.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia wysłania informacji o zmianie. W przypadku Klientów, którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług Elektronicznych, tj. posiadających Konto, mają oni prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu.
V. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje na ten temat mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
VI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Kaufland jako administratora danych osobowych.
- Szczegółowa informacja o zasadach przetwarzaniach danych osobowych została udostępniona i przekazana Klientowi przez Kaufland w ramach formularza rejestracyjnego oraz szerzej opisana w treści Polityki Prywatności Kaufland.
VII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient, do którego zastosowanie mają przepisy rozdziału 4 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (w szczególności będący konsumentem w rozumieniu art. 221 ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.), który zawarł Umowę o Świadczenie Usług Elektronicznych może od niej odstąpić bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa poprzez złożenie oświadczenia, w terminie 14 dni od dnia
zawarcia tej umowy. - Do zachowania terminu wystarczy złożenie przez Klienta oświadczenia wobec Kaufland przed jego upływem. Klient może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych może zostać złożone na przykład:
a. pisemnie na adres: al. Armii Krajowej 47, 50-541 Wrocław;
b. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
service@kaufland.pl; - Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin obowiązuje od dnia 20 listopada 2019 r.
- Kaufland zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych funkcjonalności lub usług na podstawie Umowy o Świadczenie Usług Elektronicznych. Korzystanie z Usług Elektronicznych wiąże się z typowymi zagrożeniami
dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet, takimi jak ich rozpowszechnienie, utrata lub uzyskiwanie do nich dostępu przez osoby nieuprawnione. - Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie pod następującym adresem URL
https://www.kaufland.pl/regulaminy/regulamin-swiadczenia-uslug-za-posrednictwem-strony-internetowej.html, gdzie Klienci mogą w każdym czasie go przeglądać, a także sporządzić jego wydruk. - W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Załącznik nr 1 - Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Kaufland Polska Markety spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., al. Armii Krajowej 47, 50-541 Wrocław, adres poczty elektronicznej: service@kaufland.pl,
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*):
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*):
Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
Adres konsumenta(-ów):
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
Data:
(*) Niepotrzebne skreślić.