Trwa wczytywanie danych

Trwa przesyłanie danych.
To nie Twój sklep?
Zmień
Twój sklep Kaufland

Dotychczas wybrane sklepy

Twoja córka już wie, skąd się bierze kiełbasa

Wegetariański sposób odżywiania się już od dawna nie jest zjawiskiem marginalnym. Rośnie liczba osób całkowicie rezygnujących z mięsa i ryb. Każda, choćby odrobinę rozsądnie kalkulująca restauracja ma już w swojej ofercie jedno lub kilka dań wegetariańskich, a czasy, w których tofu lub inne wegetariańskie produkty dostępne były jedynie w sklepie ze zdrową żywnością, już dawno minęły. Ale co robić, gdy jedno z Twoich pociech albo Twój partner z dnia na dzień nie chce więcej jeść mięsa? Co może się wtedy pojawić na stole? Jakie produkty kupować?

W Kauflandzie zawsze znajdziesz odpowiedź na te pytania, gdyż u nas znajdziesz nie tylko duży wybór produktów wegetariańskich, ale również wiele przepisów na szybkie i pyszne dania bezmięsne. Zdradzimy Ci również, na co powinno się zwracać uwagę, jeśli rezygnuje się z produktów pochodzenia zwierzęcego.

Produkty 

Propozycje produktów dla wegetarian:

tofu, wędlina wegetariańska, pasty do smarowania o różnych smakach, pizza, lasagne, słodycze, napoje falafele i inne

 

 

Do it yourself

Aby niczego Ci nie brakowało, gdy rezygnujesz z mięsa: 

1. Dieta wegetariańska jest zupełnie bezproblemowa, jeżeli nie rezygnujesz całkowicie z jajek i nabiału. Ważne jest zrównoważone przyjmowanie białka, witaminy D, B12, żelaza i cynku.

2. Rośliny strączkowe i tofu zawierają bardzo dużo białka, ale również produkty nabiałowe, takie jak twaróg, jogurt czy ser mogą pokryć zapotrzebowanie na białko, oprócz tego zawierają też wapń.

3. W przypadku witaminy B12 jest trochę trudniej, gdyż występuje ona przede wszystkim w produktach żywnościowych pochodzenia zwierzęcego. Kto czasami spożywa ryby, może ten brak wyrównać, jednakże przede wszystkim sery (ementaler, camembert) zawierają witaminę B12. Warzywa poddane procesowi fermentacji, jak np. kiszona kapusta, są dodatkowym źródłem tej witaminy.

4. Przyswajanie żelaza jest szczególnie ważne u kobiet, które rezygnują ze spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego. Generalnie żelazo lepiej jest przyswajane w połączeniu z witaminą C. Z tego powodu dobrze jest połączyć od czasu do czasu spożycie müsli z wypiciem soku pomarańczowego. Zielone warzywa, takie jak szpinak i brokuły, zawierają żelazo; również chleb pełnoziarnisty, rośliny strączkowe, orzechy, niektóre jagody i grzyby są bogate w żelazo. Jednak uważaj: czarna herbata i kawa hamują przyswajanie żelaza.

5. Witaminę D organizm wytwarza właściwie sam. Do tego potrzebne jest jednak światło słoneczne. Z tego powodu tak ważne są spacery również zimą. Dodatkowo prawie wszystkie grzyby zawierają witaminę D.

6. Cynk najlepiej przyjmować przez spożycie jajek, mleka, sera i produktów pełnoziarnistych.