Asortyment

Smak krainy pstrąga

Zdrowie z wody

Pstrąg jest rybą górską, w warunkach naturalnych występuje najczęściej tylko w czystych górskich rzekach. Obszar występowania pstrągów w strumieniach wędkarze określają jako "krainę pstrąga". Kraina pstrąga obejmuje górny bieg potoku o zimnej przejrzystej wodzie i kamienistym dnie. Pstrągi potrzebują dobrze natlenionej i niezanieczyszczonej wody, dlatego jedząc tę wybredną rybę, mamy pewność jakości oraz pochodzenia z dobrego źródła.

Potokowy i tęczowy

Pstrąg to nie nazwa jednej, a kilku gatunków ryb z rodziny łososiowatych. Pstrągi to typowe drapieżniki. Ryby te żywią się larwami owadów, skorupiakami, a także polują na inne mniejsze ryby. Mają piękne charakterystyczne ubarwienie i torpedowaty układ ciała, który umożliwia im pływanie nawet w bardzo silnym nurcie rzeki. Występują w dwóch odmianach, jako pstrąg potokowy oraz tęczowy (łososiowy). Pstrąg potokowy jest gatunkiem rodzimym, natomiast pstrąg tęczowy naturalnie występuje w Ameryce Północnej.


Co ciekawe, pstrąg tęczowy coraz częściej nazywany jest pstrągiem łososiowym. Ryby te należą do tej samej rodziny łososiowatych, więc smak pstrąga tęczowego(łososiowego) jest bardzo zbliżony do smaku mięsa łososia. Obecnie odmiana tęczowa coraz częściej jest hodowana 

w Polsce. W naszym kraju pstrąga hoduje się nie od tak dawna, bo od 30-40 lat, ale ryba ta stała się tak popularna jak karp. O jej popularności świadczy to, że co roku organizowane jest „Święto Pstrąga”, podczas którego organizowane są zawody w łowieniu tej ryby. Imprezie towarzyszą koncerty, zabawy i pokazy gastronomiczne.

Dobroczynne właściwości

Pstrąg to smaczny i zdrowy zamiennik mięsa. Szczególnie polecany osobom aktywnym 

i dbającym o swoją kondycję. 

  • zawiera dużo łatwo przyswajalnego  białka i aminokwasów budujących mięśnie. Zawartość białka w pstrągu jest jedna z najwyższa spośród wszystkich ryb
  • zawiera witaminy A, D i E, a także takie pierwiastki, jak selen i jod
  • mięso pstrąga jest również źródłem zdrowych tłuszczów – kwasów omega-3, które  nie tylko nie powodują tycia, ale pomagają w odchudzaniu
  • kwasy omega-3 wspomagają ponadto pracę układu nerwowego, pomagają usprawnić pamięć, działają odmładzająco
  • jedzenie pstrągów jest wskazane również przy takich dolegliwościach jak bóle reumatyczne, bóle stawowe, problemy skórne (trądzik, łuszczyca, suchość skóry egzema).

W kuchni

Nie zapominajmy o walorach kulinarnych tej smacznej ryby. Pstrąg jest jedną z najbardziej „plastycznych” ryb w kuchni, ponieważ jego delikatny smak łączy się z wieloma składnikami. Pstrąga można przyrządzać na wiele różnych sposobów: smażyć, gotować, dusić, wędzić. Grill nie tylko musi kojarzyć się z pieczeniem mięsa:pstrąg doskonale również smakuje po upieczeniu na grillu. Ryba ta nadaje się do wszelkich kulinarnych eksperymentów, nie mniej jednak chyba najbardziej popularnym sposobem przygotowania jest jej pieczenie w całości bez panierki, czyli sauté.

Chrupiący pstrąg

Faszerowany pstrąg

Pstąg po azjatycku

Pstrąg z ryżem

Pstrąg w zalewie

Pstrąg z pieca

Pstrąg z sałatką

Pstrąg z zapiekanką

Ziołowy pstrąg

Nasze gwarancje

Newsletter

Facebook

Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej jakości usług, na naszej stronie internetowej zapisywane są pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej o plikach cookies oraz o możliwości zmiany ustawień znajdą Państwo w naszych Zasadach ochrony danych osobowych.